Bestulen på 100:-

Igår va jag med om det jag har fasat för. Eller inte fasat kanske men det jag helst hade ha velat sluppigt varit med om... bankomaten tog mitt kort när jag skulle ta ut pengar! Efter första försöket också!! Gissa om jag stod där som en fågelholk!! Trodde att det va något fel på bankomaten men sån tur hade jag inte.
Åkte hem och ringde banken. Den första jag pratade med sa att det va spärrat för att det möjligen var utsatt för bedrägeri. Fick ett annat nummer jag skulle ringa som bara hade hand om sånna fall.
Han sa på en gång att det va ett uttag som hade gjorts som dom va misstänkta över och efter det hade det varit ytterligare ett försök som hade gjorts men misslyckats.

Dom hade först lagt in en spärr för utlands och internetköp och banken här hade fått i uppgift att försöka få tag i mig. Men då jag bara hade angett mitt hem nummer så gick ju inte det så bra. Är ju inte hemma dagtid. Så ända sedan förra veckan har dom försökt få tag i mig och eftersom att dom inte fick det så hade dom lagt in en hårdare spärr därav att bankomaten tog mitt kort.

Tycker att det är väldigt bra att dom ändå har ett sånt bra skydd!! Att dom uppmärksammar sånt för bara lilla mig liksom!! Jag har ofta gått och tänkt att 'händer det mig någongång så är det ju ingen som skulle märka det!'
Har ju aldrig så mycket pengar så att det skulle se konstigt ut. Men där hade jag fel!! Och tur var väl det!

Ah, nu ska jag sluta pladdra!


Imorgon drar vi iväg på äventyr!!

Kommentarer
Postat av: Tessa

Åh fy då. Men som du sa, vikken tur att dom har koll på oss små svenssons :-)



Skönt att de inte försvann så mycket!!!

2010-04-23 @ 07:52:09
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, det är verkligen tur! Tänk om dom hade väntat till nu efter löning och tagit allt! Ujuj! :)

2010-04-25 @ 15:04:47
URL: http://janneanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0