Regensburg

jag är tillbaka efter en "hård" vecka. 3-rätters lunch varje dag, utbildning på våra nya maskiner som verkar och är i världsklass för att sedan runda av dagarna med långa promenader och utgång i en av de absolut häftigaste städer jag varit i. i varje liten vrå och hörn så var ölkranarna vidöppna och underbart bayerskt guld rann ur dom och ner i min hals *hehe! *hoho! *haha!

image149

inte så bra bild kanske men sådana kåkar får liksom inte plats på en kamera om man inte står en väldans bit ifrån. mitt emot denna kyrka/katedral? så låg en bar som heter Dombrowski ett aschysst ställe där om man har tur kan bli ganska prutt (berusad) för en liten slant, då man beställer en öl tex, så kastar bartendern upp ett mynt i luften och väljer du rätt (krona eller klave) och vinner så betalar du inte för ölen den rundan... kanon!!! folk drack dock som tokar och slumpen avgör så stället verkade absolut inte gå back för det.   =)

      

eftersom jag var i Bayernland var jag juh tvungen att testa veteöl, weissbier som synes ovan till vänster. smakar mycket och är grumligt som fan men faktiskt ganska gott, men inte om man ska dricka en kväll... men en eller två går nog ner... till höger står en hederlig pilz, de e smaskens värre...(pilsner för oförstående).

image152
en bild på som jag fattade världens längsta stenbro? (tar inget som helst ansvar för om detta inte stämmer)
floden som går under är Donau, och rinner lååångt senare ut i Svarta Havet, kanske? inte vet jag...

de var de, om resan till Tyskeland... otroligt trevliga var dom och svenskar var mer än välkomna.
jag är jävligt sugen på en åter-resa... och tycker nog att man ska skramla ihop ett gäng och åka en tors-sönd och festa på lite, äta gott och tjola skit... =)

nu e de bara att bita ihop och gasa på med köket... nu har jag bloggat medans ANNA varit borta
(ute och går med ALEKSANDRA <-- felstavat men kul)


när ANNA kommer tillbaka måste vi försöka starta min pendlarHonda som stått helt still medans jag varit i Tyskland, det är nog därför den är lite sur och inte startar just nu...  // janne kan också skriva här ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0