TIPS! Smördegspuffar med vit choklad och hallon. TIPS!

Provade något nytt i min choklad bok! Riktigt gott faktiskt och LÄTT att göra!

Du behöver:
350g smördeg (frysta plattor)
150g hallon
florsocker till pudring

Till chokladkrämen:
2dl vispgrädde
½ vaniljstång (vaniljsocker)
200g vit blockchoklad (hackad)

1. Värm upp grädden försiktigt, ha i lite vaniljsocker (ca 1 tsk, ska egentligen koka med vaniljstången som man sen bara använder fröna av).
När grädden börjar koka upp så ta av den från värmen och rör ner chokladen (hackad).
Låt krämen svalna i kylen i 1 timme.
Rör sedan till en luftig kräm. Jag använde en elvisp för att få till den.

2. Tillaga smördegsplattorna som det står på paketet. Jag delade 1 platta som va ca 10x10 till 4 delar.
Låt dom svalna sen dela puffarna på mitten.

3. Fyll puffarna med chokladkrämen och hallon.
Lägg på överdelen sen garnera med florsocker. (Det glömde jag... hihi)


Kommentarer
Postat av: Mäjlin

ser riktigt smaskigt ut=D Måste jag prova

2009-01-21 @ 11:23:39
URL: http://malinnordh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0